Sunday 22 January 2012

the SWEETIE of 2012

nak kata bagus, tak jugak. agaknya makin gila lagii ada laa. SWEET ?!
ohh no ! tidak sama sekali. kata-kata menawan yang sengaja direka cipta sja. Alangkah indahnya tahun ni bagi aku..



1st reason :

Di asrama, aku jadi ketua bilik(KB). Bertuahnya anak buah aku semua dapat ketua bilik yang bertauliah macam aku kan ?
lantik aku pasal pa ?! anyway, aku terima jew sebab korang memang suka KB yang poyo ni.. kalau diikutkan, dari tahun lepas lagii aku dah kena pikul tanggungjawab apa-apa semua ni tp nak buat cmna dah aku lari tukar bilik laen~ for u'olls adek-adek sekalian, KB korang memang sangat berguna.. nak tau kerjaya yang sudah KB korang lalui daily along this three weeks ?  1st, wake up SO EARLY every morning. 2nd, pernah sekali tuh ponteng perhimpunan. 3rd, I've been flying to my home without any permission ( sorry, kad tak beli lagii, takdak masa ! ~padahal kedekut , hidup kena 'pandai' )



2nd reason :

Sejak dah bergelar senior di sekolah, macam-macam laa kepelbagaian idea cikgu yang nak dilaksanakan..so tahun ni, aku antara mangsa-mangsa yang cikgu nak kerjakan. siap kau ! andai aku tak menolak, setiap tahun merasa kelas first. cuma waktu form3 & form4 jew aku terlepas. but for this year, sorry ! cikgu dah taknak layan. makk aihhh ~~ bawabawa bertendang ye ! cikgu,, jantong hati saya apa semua bagaibagai dah terjerit-jerit mintak dikeluarkan dari kelas tu..ohh pleasee ! tertekan tau., berdasarkan apa yang aku perhatikan selama ni, aku manusia paling bangang yang terselit tiba-tiba duduk kat kelas tu. damn !
sebab penyebab aku jadi gaya ni rupa ?
1. there's the one all of you guys that I can't accepted (tuan hamba Allah, aku terpaksa terima kehadiran kau dlm kelas)
2. time aku nak maen, semua orang buat kerja. bosan dowh ! tak happening langsung ~
3. kenapa kelas tu jew yang kebanyakan cikgu nak pandang ?? kelas model laa kononnya
4. agaknya aku takda chemistry belajar sama golongan-golongan yang pasif belajar spt kalian semua
5. tersangatlah tertekan dan naek gila apa bagai bila dapat tau yang bebudak kelas aku tuh dah siapkan kerja sedangkan kertas kerja aku masih putih mulus tanpa sebarang dakwat lagii~

bukan maen banyak sebab ni,, tapi bila jumpa GPK,,macam-macam dia nak pangkah aku. naseb je last year, klau tak dah lama aku tukar sekolah.



so, konklusinya yang aku dapat buat tahun ni--> preparing to my self for any challenge that i need to face !




No comments:

Post a Comment