Sunday 28 August 2011

last puasa ramadhan di sekolah

hmm . menceritakan hari last puasa di sekolah ingatkan boleh nak bersenang-lenang lpas ni . tp rupanya tidak !
nnti naek cuti raya ade lg puasa, iaitu puasa enam yg mewajibkan satu sekolah menyertainya . jdnya ni laa peluang aku untuk beramal . sapa2 tak nak posa pon tak pa . tp tak rsa rugi ke ?
yg jd malas nye, sbb ?
  1. nanti kna bangun awal2 untuk p sahur 
  2. jemaah subuh di surau (SOMETHING BEST . NIH YG AKU SUKA)
  3. kelas fajar ! ->> membuta laa pagi2 aku nnti seawal 6.30am 
tiap2 hari terpakse memekakkan telinga dr mendengar alarm yg ckgu amran (kami pggil dea Jack Sparrow)  sudah set kan masenye . tmbh2 lg bilik sblh tangga . mna tak kuatnya dgr . :(
lantak p laa . layan je laa . 

::saat2 terakhir di sekolah sblm raya ::



#ptg khamis
  --waktu prep dihabiskan sepenuh masa dgn tido !
     org blik asrama baru nak bangun dan terus-menerus bukak buku tuk siapkan kerja sklh.
     senonoh punya perangai . lbih kurang 10 minit lpas tuh, aku didatangi seorang hamba Allah ni .                     AstaghfirullahalAzim . naseb baek aku da bangun mase tuh . klau tak kantoi laa nnti aku tido . ~wktu tido yg cun~
     mula2 nk bercakap,tah mnda ape yg dea ckp pon aku tak dgr . sekadar meng'iya'kan sja . maklumlah nak      jga  hati org tua .hehe . maaf ya ! 
da lame ckp2, aku jd tak tentu arah .. kjap duduk kjap bangun . maen2 lilit langsir . haha
rasa mcm budak kecik yg nak nanges sbb tak dpt gule2 . malunye . tuh laa, aku mne biase ngan lelaki lam hidup aku . yg ada cuma abh & adik-beradik je . selain itu, minta maaf saya tak pndai layan . harap dapat terima saya seadanya okayy . 

#pagi jumaat
--mjlis khatam Quran diadakan . tgk je laa ape yg ade . rase mengantok pon ade . ish tak baeknye . ambik kje sklh, siapkan sikit2 . itu yg terbaek . lpas habis, ade ucapan . boring ! ckgu mcm baca teks je . blaablaablaa~
--salam raya bersama ckgu . waktu terbaek, dpt duit raya . pdhl da dpt dr ckgu azami time kemas kelas pg tuh . syg ckgu ! dea mmg tak kedekut . seorang ckgu yg otai2 g2 . klau dea ada semangat je baru msuk kelas . klau tak, dea tggalkan kami di bilik simulasi . tp BM ttap 'A' !
eh,eh,eh . yg aku nak fokuskan bukan haq ni . tp nih dea~
--dalam2 kesibukan org laen beratur untuk salam ckgu, tiba2 ada budak peluk aku dari blkg . ingtkan sapa, budak SISP (sekolah indera shahbandar pahang) rupanya . budak ni laa..nseb baek mood aku okayy . bila toleh blkg, tgk budak tu mcm malu tp dy wat mcm kenal aku . aku ? terseyum sendiri .
haha . tgk blek, ilang pon budak tuh . malu kott nya .
tgk orang laen, menangis . aku ?
happy je . org ckp aku takde perasaan . aaaa,,bia lah . ajar la sy mcm mna nk nanges !



*pnat je kan tulis klau membosankan . sekadar berkongsi cerita sja . next posting !

No comments:

Post a Comment