Thursday 31 January 2013

se-imbas lalu :: post cinta



Pernah ada yang tanya aku , "bagi awak cinta tu apa ?" . "Bagi saya cinta tu untuk si dia yang halal bagi kita" .  *jujur la bagi aku , taktau pulak apa pandangan orang . entah tetiba je ayat tu boleh keluar . Yup , cinta tu terlalu suci dan tak boleh disalahgunakan free free je tanpa ikatan yang sah dan halal . Jiwang tak aku ? HEHE



Cinta cinta cinta . Ni kalau bebudak bawah umur ni memang sedap kena 'goreng' dengan perkataan "cinta" . Oh myyyy . HAHA . Melting tak tentu pasal . Belajar sekolah pon tak habis lagi pon dah gatai ye . Alaa biasa la hormon lebihan tumbesaran . :D

Bukan apa , dulu dulu pon aku pernah terjebak dalam menda menda ni semua . Ye aku akui tu memang kesilapan yang aku buat dan aku berharap takkan berulang lagi . Bukan serik sebab dikecewakan ke hape cuma terlintas jugak dek fikiran aku kenapa aku buat semua ni ? Perlu ke ? Padahal apa aku buat tu semua status 'couple' semata mata . Kat situ saja dah mencemarkan duli status diri kan , padahal date pon tak cuma bila orang dah cakap "eh dia ni dulu pernah je couple'' saja dah membuatkan rasa diri ni tercabar . Tak ke gitu ?

Sebelum keterlanjuran aku dok buat menda yang takda faedah , so lebih baik la bertindak secara bijak . Berbincang secara elok tu kan lebih elok , bukannya nak tunjuk alim . Takda salahnya kalau nak perbetulkan diri di samping orang lain jugak . Ada yang tau tapi buat buat taktau . Dan ada jugak yang tau tapi tak sanggup buat keputusan . Dulu aku pon macam tu jugak , disebabkan jarang buat keputusan sendiri so aku gigihkan diri untuk memberitahu si dia tentang tentang hasrat aku . Ecewah . HIHI . Sebenarnya dah setahun kot aku tinggalkan ni semua . Seriously memang susah nak buat keputusan untuk berpisah . Ok ni semua sekadar flashback . Betapa gigihnya aku menceritakan kembali . :D

Kepada yang masih belum dicemari dek status 'couple' ni ok aku ucapkan tahniah . Tapi jangan nak membongkak sangat sampai jadi pada seorang hamba Allah yang sorang ni . Pehhh dia dulu cakap kemain bangga tak pernah couple , last last dia kecundang . Jilat lah kau ludah sendiri . Sekarang kau yang terlalu desperate dengan boipren kau sampai memang dah tak boleh nak renggang . Mudah mudahan sedar la . So ni dia link yang boleh menjawab pertanyaan buat korang yang taktau . Luangkan masa nak baca . KLIK SINI !



# Errr aku out dulu . Cerita peberet dah start . XD

No comments:

Post a Comment